Bársony Márton

 

 

barsony.jpg

A Filozófia- és az Irodalomtudományi Doktori Iskolák hallgatója vagyok. 2014-ben a Yale vendégkutatója voltam. Kutatási és érdeklődési területem ehhez méltóan igen széles skálán mozog. Többek között nevetésfilozófiával, Bahtyin karneváli kultúrájával, Shakespeare-rel és drámairodalommal általában, burleszk filmművészettel, az „unheimlich” fogalmával, őrület teóriákkal, a bohóc jelenséggel és a bolondsággal mint transzgresszióval, valamint Foucault-val és Deleuze-zel foglalkozom. Rendkívül büszke vagyok rá, hogy a Pesti Bölcsész Akadémia alapítójának nevezhetem magam.

 

 

 

 

 

Bársony Márton kihelyezett előadása a Pesti Bölcsész Akadémián:

 

A Rémbohóc - A figura eredete

(FUGA, 2014. november 13., csütörtök 19.00)

 

 

Manapság egyre gyakrabban találkozunk olyanokkal, akik félnek a bohócoktól, és ezt alaposan kihasználja az úgynevezett popkultúra is: képregényekben, horrorfilmekben, de még a „magaskultúra” egyes alkotásaiban is elszaporodtak az élénken kifestett, hegyes fogú, ijesztő bohócarcok. A figura egyidős az emberi öntudattal: a gyógyítás, a vallás, a művészet és annak perifériaterületei, az egész világ szinte minden kultúrája, egy emberekből összeálló, gyakorlatilag tetszőleges nagyságú csoport azonnal megteremti és porondot tesz alá. Mi rejlik a furcsa álarc mögött?

 

 

 

süti beállítások módosítása