A számítógépes játékok terei, avagy hogyan építsünk virtuális világot, ami nem dől össze két nap alatt - Makai Péter előadása
Címkék: játék előadás informatika virtualitás kiber
2016.01.22. 20:24
Makai Péter
Makai Péter Kristóf vagyok, a Szegedi Tudományegyetem anglisztika szakán végeztem, ahol számítógépes játékokból írtam a szakdolgozatomat. Jelenleg az SZTE Irodalomtudományi Doktori Iskolában készülök megvédeni disszertációmat a kortárs angolszász autizmusregények elmeábrázolásáról, az autizmus irodalomelméleti jelentőségéről.
Szakmailag érdekelnek a Disneylandhez hasonló, tematikus vidámparkok, a kortárs angol irodalom, a tudományos-fantasztikus és fantasy regények, illetve a számítógépes és hagyományos társasjátékok.
Tudományos tevékenységem mellett aktívan műfordítok, szabadidőmben olvasok, a Mensa Hungariqa rendezvényeire járok, társas- és videojátékokkal múlatom az időt.
Makai Péter előadása a Pesti Bölcsész Akadémián:
A számítógépes játékok terei, avagy hogyan építsünk virtuális világot, ami nem dől össze két nap alatt
2016. március 22. 18:00
Helyszín: ELTE BTK Doktori Kiválósági Központ
A mai modern, nagy költségvetésű számítógépes játékok egyre nagyobb kalandokat álmodnak meg, amelyek során a játékosok akár több száz órát is eltölthetnek azzal, hogy felfedezik az adott kibertér múltját, történetét. Ez az előadás a játékkutatás szemszögéből vizsgálja meg a narratív térképzés elveit. Mitől lesz élő egy bejárható virtuális tér? Mi sarkallja a tervezőt és a játékost, hogy világokat alkossanak? Mire valók a térképek? Hol bújik meg a történet egy megalkotott világban? Ehhez hasonló kérdésekre keresem a választ.
Facebook-esemény